ایستگاه آخر
.:: Your Adversing Here ::.
 

از هیـچ کس به همـه کس تبـدیل شـوید ...

 یکی از بزرگترین سختی‌های زندگی در دنیا آدم‌هایی هستند که می‌خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید.

چه قصد شروع یک کار جدید را داشته باشید، چه بخواهید از کار قبلی‌تان بیرون بیایید، بخواهید دونده ماراتن شوید یا ۲۰ کیلو وزن کم کنید، هیچ فرقی نمی‌کند.

سریع‌ترین راه برای پر کردن فاصله بین جایی که الان هستید و جایی که می‌خواهید باشید، به آدم‌های دور و برتان بستگی دارد. 

محیط شما تعیین‌کننده همه‌چیز است

سوال اینجاست که برای آن چه می‌کنید؟

مشکل این است که ۸۰ درصد از آدم‌های دور و بر ما از کارشان لذت نمی‌برند. 

این یعنی محیط اطراف اکثر افراد شدیداً مسموم است. این افسردگی آدم‌ها را افزایش داده و به همین علت خیلی از ما دوست داریم تنها باشیم. آدم‌های اطراف ما اعتقاد دارند که ما قادر به انجام هیچ کاری نیستیم.

بنابراین قطعاً باید محیطمان را تغییر دهیم.

طی چند سال گذشته مطالعات زیادی درمورد روش‌های برقراری ارتباط با دیگران انجام شده است. اینطور که به نظر می رسد، انتخاب افراد الهام‌بخش و پرشور در اطرافمان آنقدرها که فکر می‌کنید سخت نیست.



1. دوستیابی کنید. این پایه کار است. ایجاد ارتباطات خوب چیزی جز دوستیابی نیست. وقتی می‌خواهید به کسی نزدیک شوید، بپرسید، «اگر این آدم دوست صمیمی من بود یا کسی بود که دوست داشتم صمیمی‌ترین دوستم باشد، چطور رفتار می‌کردم؟» شما با دوستان نزدیکتان هیچ پنهان‌کاری ندارید و درمورد خودتان حرف می‌زنید. به دوستانتان اولویت دهید. به حرف‌هایشان گوش دهید. مشکلات آنها را بشنوید تا بتوانید به هر طریقی که در توانتان است به آنها کمک کنید. طبق آن رفتار کنید.

2. ارزشی فوری و واقعی بدهید. آشنا شدن با آدمها نیازمند بهتر کردن زندگی آنهاست. چه با لبخند زدن به آنها باشد، چه با پیشنهاد یک کار جدید به آنها، چه معرفی یک کتاب خوب یا هر چیز دیگری، همیشه راهی برای کمک کردن به آدمها هست. به هر فرد بعنوان فرصتی برای افزدن ارزش استفاده کنید. سخاوتمند باشید و به موفقیت دیگران کمک کنید.

3. بدانید چه چیزی برای آنها مهم است. تحقیق کنید. هرچه کمکتان خاص‌تر باشد، بهتر است. باید درمورد کسانیکه دوست دارید با آنها آشنا شوید، هرچه می‌توانید اطلاعات جمع کنید. بلاگ‌ها و کتاب‌های آنها را بخوانید، درمورد علایق، خانواده، هیجانات و کارشان اطلاعات بگیرید. همه‌چیز یک بازی است. با ابزارهای آنلاین امروز، دیگر هیچ بهانه‌ای برای نداشتن اطلاعات درمورد آدم‌ها نیست. 

4. زمینه مشترک پیدا کنید. همه آدمها با هم وجه مشترک دارند. این را بعنوان یک چالش جالب نگاه کنید. هرچه سریعتر بتوانید این ایده‌ها، اعتقادات و علایق مشترک را پیدا کنید، سریعتر می‌توانید با آنها ارتباط برقرار کنید. با مدرسه، دانشگاه، رستوران، شهر یا برنامه تلویزیونی مشترک شروع کنید. همینطور پیش بروید و کم‌کم وارد مسائل عمیق‌تر شوید.

5. دقت کنید. راحت‌ترین راه برای جذاب به نظر رسیدن این است که خودتان را مجذوب نشان دهید. نسبت به هرچه که درمورد دیگران می‌فهمید خود را علاقه‌مند نشان دهید. نه به خاطر اینکه بتوانید فوراً جوابی بدهید، به این دلیل که دریچه‌ای به دنیای آنها باز کنید. آدمها دوست دارند داستانشان را تعریف کنند. شما برای شنیدن این داستان خود را علاقه‌مند نشان دهید.

6. علاقه خود را بروز دهید. باید جالب به نظر برسید. بهترین راه برای این کار این است که علایقتان، ایده یا عقیده‌ای که شدیداً نسبت به آن هیجان دارید را در نظر بگیرید. شور و هیجان شما نسبت به علایقتان در تاثیرگذاری‌تان بر دیگران تعیین‌کننده است. هیچکس‌ دوست ندارد با آدم‌های بی‌تفاوت حرف بزند. این مطمئن‌ترین راه برای این است که به کسی تبدیل شوید که ارزش حرف زدن را داشته باشد.

7. خودتان باشید. سعی نکنید مثل یک نفر دیگر به نظر برسید. انتقادپذیر باشید. داستان واقعی زندگی و اهدافتان را بیان کنید. درمورد همسر، بچه‌ها و مشکلاتتان با دیگران حرف بزنید. حرف زدن درمورد آب‌وهوا هیچ ارتباطی ایجاد نمی‌کند. 

8. مهمترین واژه دنیا را استفاده کنید. اسم‌های آنها را به خاطر بسپارید. هیچ چیز بهتر از شنیدن اسمتان نیست، مخصوصاً از زبان کسی که به تازگی با او آشنا شده‌اید. و اینکه «من اسم‌ها یادم نمی‌ماند» اصلاً عذر خوبی نیست. تمرین کنید. همان لحظه که اسمشان را می‌شنوید، آن را یادداشت کنید. بلند آن را تکرار کنید. یک تصویر یا فکر جالب با او مرتبط کنید. هر کاری بکنید که آن را به خاطر بسپارید. 

9. ارتباط‌دهنده باشید. گروه‌ها را با هم مرتبط کنید. میزبان رویدادهای مختلف باشید. دوستانی که علایق مشترک دارند را به هم معرفی کنید. هیچ خدمتی بالاتر از این نمی‌توانید در حق دوستانتان انجام دهید.

10. یک زندگی جالب داشته باشید. زندگی داشته باشید که شنیدن داستان آن برای همه جذاب باشد--مخصوصاً برای خودتان. کارهایی انجام دهید که معمولاً نمی‌کنید. فقط بودن در محیطی جدید باعث می‌شود بدون اینکه تلاشی کرده باشید، با گروه‌های جدیدی از آدمها آشنا شوید. هرچه کارهای بیشتری انجام دهید و امتحان کنید، حرف‌های بیشتری برای تعریف کردن خواهید داشت.

11. داستان تعریف کنید. آدمها با انرژی و احساس با هم ارتباط می‌گیرند نه واقعیات و موقیتها. هر زمان که توانستید سعی کنید با تعریف کردن داستان با دیگران ارتباط برقرار کنید و از آنها همه بخواهید که برای شما داستان بگویند. خاطرات جالب زندگی خودتان را هم می‌توانید تعریف کنید تا دیگران از آنها لذت ببرند.

12. طوری لباس بپوشید که جلب‌توجه کند. منظورمان این نیست که کفش‌های غواصی پا کنید یا هر چیز مسخره دیگر، باید در ظاهرتان چیزی داشته باشید که بسیار خاص و فقط متعلق به شما باشد. مثل نوع پیراهن یا کلاهی که سرتان می‌گذارید، ظاهرتان باید طوری باشد که دیگران فوراً متوجه شما بشوند. 

13. قدردان باشید و تشکر کنید. هیچ فرصتی را برای تشکر کردن از آدمها حتی برای کوچکترین کارها از دست ندهید، مخصوصاً اگر در کار مهمی کمکتان کرده باشند. راه‌هایی تازه برای تشکر کردن پیدا کنید.

14. غریبه‌ها را دوست ببینید، نه دشمن. وقتی وارد اتاقی می‌شوید، به صورت‌های ناآشنا به چشم دوستانتان نگاه کنید، انگار که سال‌هاست آنها را می‌شناسید. 

15. به آدمها توجه کنید. وقتی واقعاً توجهی به اطرافیانتان نداشته باشید و آنها برایتان اهمیتی نداشته باشند، هیچکدام از موارد بالا به درد نخواهد خورد. وقتی ارزشی برای کسی که در زندگیتان است قائل نباشید، مطمئناً نخواهید توانست این کارها را انجام دهید. اگر قرار باشد به طریقی قوی با دیگرن ارتباط برقرار کنیم، باید نگاهمان را به آنها تغییر دهیم.

16. خودتان را نشان دهید. ارتباطات در خانه یا دفترکارتان اتفاق نمی‌افتند. باید بیرون بروید، سلام کنید و با دیگران آشنا شوید. این می‌تواند با ایمیل و ارتباط آنلاین شروع شود. اما این فقط یک شروع است. هیچ چیز تاثیرگذارتر از ارتباط از نزدیک نیست. نباید خودتان را پشت تکنولوژی پنهان کنید. از دفترکارتان و پشت کامپیوتر بیرون بروید و به محل‌هایی بروید که افرادی جالب آنجا رفت‌وآمد می‌کنند. 

این آدمهای اطراف ما هستند که دنیایمان را کنترل می‌کنند

می‌توانند رویاهایمان را نابود کنند یا آنها را ممکن سازند.

انتخاب آن ۱۰۰٪ بر گردن خودتان است.

راستی، الان چه کسی اطراف شماست؟

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: سه شنبه 30 آبان 1391برچسب:از هیـچ کس به همـه کس تبـدیل شـوید ,,,,
  • حاضر جوابي هاي معروف


    می گویند:  “مریلین مونرو ” یک وقتی نامه ای به ” البرت اینشتین ” نوشت که فکرش را بکن که اگر من و تو ازدواج کنیم  بچه هایمان به زیبایی من و هوش و نبوغ  تو، چه محشری می شوند! آقای “اینشتین”در جواب نوشت: ممنون از این همه لطف و دست و دلبازی خانوم. واقعا هم که چه غوغایی می شود!  ولی این یک روی سکه است، فکرش را بکنید که اگر قضیه بر عکس شود چه رسوایی بزرگی بر پا می شود !
    *********************************************
            روزی در یک میهمانی مرد خیلی چاقی سراغ برنارد شاو که بسیار لاغر بود رفت وگفت:آقای شاو ! وقتی من شما را می بینم فکر می کنم در اروپا قحطی افتاده است برنارد شاو هم سریع جواب میدهد : بله ! من هم هر وقت شما را می بینم فکر می کنم عامل این قحطی شما هستید!
    *********************************************
                  
            روزی نویسنده جوانی از جرج برنارد شاو پرسید:«شما برای چی می نویسید استاد؟» برنارد شاو جواب داد:«برای یک لقمه نان»نویسنده جوان برآشفت که:«متاسفم!برخلاف شما من برای فرهنگ مینویسم!»وبرنارد شاو گفت:«عیبی نداره پسرم هر کدام از ما برای چیزی مینویسیم که نداریم!»
    *********************************************
            یه روز چرچیل در مجلس عوام سخنرانی داشت.یه تاکسی می گیره،وقتی به محل می رسن،به راننده میگه اینجا منتظر باش تا من برگردم.راننده میگه نمیشه ،چون میخوام برم خونه و سخنرانی چرچیل را گوش کنم.چرچیل از این حرف خوشش میاد وبه راننده ۱۰ دلارمیده .راننده میگه: گور بابای چرچیل ،هر وقت خواستی برگرد!
    *********************************************
                      
            نانسى آستور – (اولین زنى که در تاریخ انگلستان به مجلس عوام بریتانیاى کبیر راه یافته و این موفقیت را در پى سختکوشى و جسارتهایش بدست آورده بود) – روزى از فرط عصبانیت به وینستون چرچیل (نخست وزیر پرآوازه وقت انگلستان ) رو کرد و گفت: من اگر همسر شما بودم توى قهوه‌تان زهر مى‌ریختم.
            چرچیل (با خونسردى تمام و نگاهى تحقیر آمیز): من هم اگـر شوهر شما بودم مى‌خوردمش.
    *********************************************
    میگن یه روز چرچیل داشته از یه کوچه باریکی که فقط امکان عبور یه نفر رو داشته رد می شده که از روبرو یکی از رقبای سیاسی زخم خورده اش می رسه بعد از اینکه کمی تو چشم هم نگاه می کنن رقیبه می گه من هیچوقت خودم رو کج نمی کنم تا یه آدم احمق از کنار من عبور کنه چرچیل در حالیکه خودش رو کج می کرده می گه ولی من این کار رو می کنم.
    *********************************************
    مجلس عیش‌ حکومتى، وقتى چرچیل حسابى مست کرده بود؛ یکى ار حضار، که خبرنگار هم بود، از روى حس کنجکاوى حرفه ایش (فضولى براى سوژه تراشى) پیش او رفت که حالا دیگه حسابى پاتیل پاتیل شده بود، و در حالى که چرچیل سرش رو پایین انداخته بود و در عالم مستى چیزهاى نامفهومى زیر لب زمزمه مى‌کرد و مى‌خندید؛ گفت: آقاى چرچیل! (چرچیل سرش را بلند نکرد). بلندتر تکرار کرد: آقـاى چرچیل (خبرى از توجه چرچیل نبود)
    در شرایطى که صداش توجه دور و برى‌ها رو جلب کرده بود، براى اینکه بیشتر ضایع نشه بلافاصله سرش رو بالا گرفت و ادامه داد) شما مست هستید، شما خیلى مست هستید، شما بى اندازه مست هستید، شما به طور وحشتناکى مست هستید چرچیل سرش رو بلند کرد در حالیکه چشمهاش سرخ رنگ شده بودن و کشـــدار حرف مى‌زد) به چشمهاى خبرنگار خیره شد و گفت:
    خانم شما زشت هستید، شما خیلى زشت هستید، شما بى اندازه زشت هستید، شما به طور وحشتناکى زشت هستید! مستى من تا فردا صبح مى‌پره، مى‌خوام ببینم تو چه غلطى مى‌کنى ؟

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: سه شنبه 30 آبان 1391برچسب:حاضر جوابي هاي معروف,
  • آب خوردن قبل از خواب

    همه میدانیم که اب خوردن مهم است ولی نمیدانیم خوردن آب چه زمانی مهم است
    هزار و چهار صد سال پیش اسلام گفت که
    قبل از خواب و بعد از خواب آب خورید
    شب داخل ظرفی آب بریزید زیر آسمان بگذارید
    و صبح هنگام بیدار شدن مقداری از آن آب بخورید
     و با بقیه آن وضو بگیرید و نماز بخوانید
    امروزه علم پزشکی ثابت کرده که 90 درصد سکته های قلبی هنگام صبح
    به خاطر این است که ما قبل از خواب و یا عصر روز قبل آب نخورده ایم
    یک لیوان آب بعد از بیدار شدن از خواب کمک میکند ارگانهای بدن فعال بشوند
    خوردن یک لیوان آب نیم ساعت قبل از غذا به هضم آن کمک میکند
    خوردن یک لیوان آب قبل از حمام به کاهش فشار خون کمک میکند
    یک لیوان آب قبل از خواب از سکته قلبی جلوگیری میکند
    این متن را به همه دوستانی که میشناسید بفرستید
    و آنها را از سکته قلبی نجات بدهید

     

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: سه شنبه 30 آبان 1391برچسب: آب خوردن قبل از خواب,
  • 7 حقیقت پیچیده در مورد خانمها

    هفت حقیقت پیچیده در مورد زنان
    1- مهمترین چیز براشون امنیت مالیه
    2- با اینحال باز هم می‌رن خرید و لباسهای گرون قیمت می‌خرن
    3- با اینکه اینهمه چیزای گرون می‌خرن ولی بازم میگن چی
    بپوشََََََََََََََََََََََََََ
    َََََََََََََم.
    4- با اینکه هیچی واسه پوشیدن ندارن ولی همیشه شیک لباس می‌پوشن
    5- با اینکه شیک لباس می‌پوشن ولی خودشون هیچ‌وقت راضی نیستن
    6- با اینکه خودشون هم راضی نیستن ولی همیشه منتظر شنیدن تعریف آقایونن
    7- با اینکه منتظر شنیدن تعریفن، وقتی آقایون تعریف می‌کنن اونا باورشون
    نمی‌شه !!

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: سه شنبه 30 آبان 1391برچسب: 7 حقیقت پیچیده در مورد خانمها,
  • اینه که یهودی ها تاجر می شن

     

    خواهر روحانی در کلاس مدرسه  مقابل دانش آموزان نوجوان، ایستاده بود. او در حالی که یک سکه یک دلاری نقره در دستش بود گفت: به دختر یا پسری که بتواند نام بزرگترین مردی را که در این دنیا زیسته است بگوید، این یک دلاری را جایزه می دهم. یک پسر خردسال ایتالیایی گفت: منظورتان میکل آنژ نیست؟ خواهر روحانی جواب داد: خیر، میکل آنژ یک هنرمند برجسته به حساب می آید، لکن بزرگترین مردی که دنیا به خود دیده نیست. یک دختر خردسال یونانی گفت: آیا ارسطو بود؟ خو اهر روحانی جواب داد: خیر، ارسطو یک متفکر بزرگ و پدر علم منطق بود اما بزرگترین مردی که در دنیا زندگی میکرده، محسوب نمی شود. بالاخره یک پسر خردسال یهودی گفت: می دانم چه کسی است، او عیسی مسیح است. خواهر روحانی جواب داد صحیح است و یک دلاری را به او داد. خواهر روحانی که از جواب پسربچه یهودی قدری شگفت زده شده بود، در زنگ تفریح او را در زمین ورزش یافت و از او پرسید: آیا واقعا اعتقاد داری که عیسی مسیح بزرگترین مردی است که دنیا به خود دیده ؟ پسربچه جواب داد: البته نه، هر کسی می داند که بزرگترین مرد موسی بود. اما معامله شوخی بردار نیست!        به نقل از کتاب بزرگترین اصل مدیریت در دنیا نوشته مایکل لوبوف

     

     

    معامله شوخی بردار نیست

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: سه شنبه 30 آبان 1391برچسب:یهودیها چگونه پولدار می شوند؟,
  • به سـوی او قـدمی برداریـم ...

     آتشی نمى سوزاند "ابراهیم" را
    و دریایى غرق نمی کند "موسى" را

    کودکی، مادرش او را به دست موجهاى "نیل" می سپارد
    تا برسد به خانه ی فرعونِ تشنه به خونَش

    دیگری را برادرانش به چاه مى اندازند
    سر از خانه ی عزیز مصر درمی آورد
    مکر زلیخا زندانیش می کند
    اما عاقبت بر تخت ملک می نشیند

    از این "قِصَص" قرآنى هنوز هم نیاموختی ؟!

    که اگر همه ی عالم قصد ضرر رساندن به تو را داشته باشند
    و خدا نخواهد
    نمی توانند
    او که یگانه تکیه گاه من و توست !

    پس

    به "تدبیرش" اعتماد کن

    به "
    حکمتش" دل بسپار

    به او "
    توکل" کن

    و به سمت او "
    قدمی بردار"

    تا ده قدم آمدنش به سوى خود را به تماشا بنشینی ...


  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: سه شنبه 30 آبان 1391برچسب:به سوی او قدمی برداریم,,,,
  • احساسش کن، زندگی کن

     

     
    شکسپیر میگه ...
    من همیشه خوشحالم، می دانید چرا ؟
    برای اینکه از هیچکس برای چیزی انتظاری ندارم
    انتظارات همیشه صدمه زننده هستند .. زندگی کوتاه است ... پس به زندگی ات
    عشق بورز ...
    ...
    خوشحال باش ... و لبخند بزن ... فقط برای خودت زندگی کن و ...
    قبل از اینکه صحبت کنی ،گوش کن
    قبل از اینکه بنویسی، فکر کن
    قبل از اینکه خرج کنی ،درآمد داشته باش
    قبل از اینکه دعا کنی ، ببخش
    قبل از اینکه صدمه بزنی ، احساس کن
    قبل از تنفر ، عشق بورز
    زندگی این است ... احساسش کن، زندگی کن و لذت ببر

     

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:شکسپیر,احساسش کن,زندگی کن,
  • رابطه روز تولد و شخصیت شما

     

     

     

     فرض می کنیم که شما متولد ۸ مهر ۱۳۵۵ هستید.مهر ماه هفتم (۷) سال است پس :

     

    ۲ = ۱+۱ = ۱۱ = ۰+۷+۳+۱ = ۱۳۷۰ = ۱۳۵۵+۷+۸ 
    شماره تولد 
    ۲ است و اکنون می توانید آنچه راکه مربوط به این شماره است با خود مطابقت دهید . 
    تفسیر اعداد :

     

     

    رابطه روز تولد و شخصیت شماروان شناسان شخصیتی براین عقیده اند که شماره تولد، شما را از آن چیزی که می خواهید باشید دور نمی کند، بلکه مانند رنگی است که نوع آن و زیبایی اش برای افراد مختلف متفاوت است. به مثال زیر توجه کنید.

    .: ادامه مطلب :.
  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: شنبه 27 آبان 1391برچسب:رابطه,روزتولدباشخصیت,شما,
  • خوشبختي در سه جمله

     "خوشبختي ما در سه جمله است : تجربه از ديروز ، استفاده از امروز ، اميد به فردا ولي ما با سه جمله ديگر زندگي مان را تباه مي کنيم حسرت ديروز ، اتلاف امروز ، ترس از فردا   ! "

     
    شیخ بهائی  
     

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: شنبه 27 آبان 1391برچسب:خوشبختی,ما در 3جمله,,
  • این هم نظر یکی از هموطنان...قضاوت با خودتان

     احمدی نژاد ، خاتمی ، هاشمی رفسنجانی هیچ فرقی ندارند

     وقتی من عوض نشوم 
     

     

    خاتمی و هاشمی و احمدی نژاد و … چه فرقی دارند وقتی ما خودمان مردمان آگاه و درستی نیستیم؟

     

     

     
     

    یک ملت دلال مسلکِ ناآگاه، با آن حماقت آشکار در هنگام رانندگی یا توحش علنی برای برداشتن یک شیرینی از جعبه ی تعارفی یا شهوت عجیب برای قرار گرفتن در مقابل دوربین، با رتبهی نخست جستجوی سکس… چرا باید در پی یک زمامدار رؤیایی باشد؟

     

     

     

    من پیشنهاد می کنم ملت هشت سال انتخابات را تعطیل کنند و اجازه بدهند هر کسی که می

     

     

    آید همینجور ادامه دهد. بعد خودشان با حوصله این موارد را تجربه کنند :
    لطفا به ادامه مطلب توجه نمایید...

    .: ادامه مطلب :.
  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:ازماست که,بر,ماست,
  • جک های ارزی

     رفتم کاغذ دیواری بخرم...متری 90 تا 450 هزار تومن!!

    حساب کردم بخوام اسکناس 1000 تومانی جاش بچسبونم 82 تومن درمیاد!!
    تازه می شه بهش ناخونکم زد !!!
    میترسم تحریم رو کامل کنند، دیگه برای خانمها لوازم آرایش وارد نشه!!!
    فک کنید چه کابوسی جلوی چشامونه!!

    .: ادامه مطلب :.
  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:,
  • کـــــــــــــــــــــــودک کنــــــــــگویی :برنده 5 جایزه بین المللی عکاسی

    http://mortezabojari.loxblog.com/cat/51/0/%D8%B9%DA%A9%D8%B3%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%B1%D9%88%D8%B2%20%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86.htm 

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:کودک کنگويي برنده 5جايزه عکاسي,
  • فرهنگ لغات مدرن!(اقتصادي)

     سرويس فخيمه طنز اقتصادي ـ بله ديگر بحث اقتصاد است و برخي نكاتش پيچيده مي نمايد براي همين بود كه ميرزا قلمدون دست به تهيه اين لغت نامه زد كه متدرجا (به صورت تدريجي) منتشر و در اختيار خوانندگان ایستگاه آخر قرار مي گيرد:

    ۱- خط فقر: خطي كه روز به روز بالاتر مي رود و به جمعيت افرادي كه زير آن قرار دارند، افزوده مي شود؛ خطي كه با هيچ پاك كني قابل پاك شدن نيست و برخي افراد براي نديدن اين خط، از لاك غلط گير استفاده مي كنند.

    ۲- زير خط فقر: يه جاي خيلي بد؛ محل سكونت بسياري از كارمندان ادارات دولتی و معلمان (بخصوص از نوع بازنشسته اش).

    ۳- پول: چرك دست، عنصري جادويي كه توانايي تبديل كردن بيشتر مشكلات را به شكلات دارد، موجودي محبوب كه همه به دروغ مي گويند دوستش ندارند.

    ۴- مايه دار: در گذشته به افرادي گفته مي شد كه موبایل و خانه داشتند و امروزه به افرادي گفته مي شود كه حداقل يك چهارده طبقه يا كارخانه به اضافه يك BMW داشته باشند. در ادارات دولتی هم ایشان را خیلی تحویل می گیرند.

    ۵- فاصله طبقاتي: يك نوع فاصله كه خيلي زياد است و كسي تاكنون نتوانسته آن را اندازه بگيرد (گفته مي شود اين فاصله از فاصله خانه ما تا خانه شهرام جزايري و امير منصور آريا هم بيشتر است!) در مواقع خواستگاري يادآور ضرب المثل «كبوتر با كبوتر، باز با باز» است.

    ۶- غارتگر بيت المال: فردي كه اقدام به غارت بيت المال مي كند، اين افراد از تاريكي مي ترسند و به همين علت علاقه زيادي به روشن نگه داشتن شمع بيت المال دارند، دستهاي اين افراد شباهت عجيبي به پاهاي هشت پا دارد بدين صورت كه بعد از قطع يكي از دستهايشان با دست ديگر خود به ادامه كارهايشان مي پردازند و در اين مدت نيز دست قطع شده ترميم شده و دوباره در مي آيد!

    ۷- مفسد اقتصادي: زالو؛ به برخي از آنها غارتگر بيت المال نيز گفته مي شود، برخي از اين افراد علاقه بسياري به خوردن «رانت» دارند، يك نوع دزد كه كت و شلوار مي پوشد و از ديوار بالا نمي رود؛ دزد با كلاس، بسياري از آنها علاقه زيادي به دادن هديه (رشوه) دارند.

    ۸- قشر آسيب پذير : بسياري از كارمندان دولت و اقشاري از جامعه كه هر اتفاقي كه در جهان مي افتد باعث آسيب به آنها مي شود؛ از جمله بالا و پايين آمدن قيمت نفت، كسري بودجه و…، افرادي كه هرچند ساعت يك بار به صورت خود سيلي مي زنند تا سرخ شود.

    ۹- كودك خياباني: كودكي كه در خيابان زندگي مي كند، برخي از آنها كفش واكس مي زنند و برخي آدامس مي فروشند، نوع پيشرفته اش در مترو فال حافظ و شارژ موبايل مي فروشد.

    ۱۰- زنان خياباني: زني كه در خيابان زندگي مي كند، اين افراد بسيار با كلاس هستند؛ زيرا هيچ گاه سوار تاكسي نمي شوند و آن قدر منتظر مي مانند تا يك ماشين مدل بالا بوق بزند، اصولاً برخي از افراد مايه دار و داراي ماشينهاي مدل بالا با ديدن اين افراد حس انساندوستي شان گل مي كند.

    ۱۱- پا برهنه: كسي كه نه تنها كفش، بلكه دمپايي هم ندارد، پا لخت، جمله غير مرتبط: ”بچه چند دفعه گفتم پا برهنه نرو تو حياط!”

    ۱۲- متكدي: گداي سابق، در گذشته كاسه اي در دست مي گرفتند و در گوشه خيابان مي نشستند امروزه نوع با كلاس آنها با شما گفت‌وگو مي كند، به طوري كه قانع شده و كرايه آنها تا رسيدن به شهرستان مقصد را مي پردازيد. 

    ۱۳- عدالت اقتصادي : … ماليخوليا ... وهم... توهم.... از القائات دشمن است براي نااميد كردن مردم... چيزي كه در آرزو هم قابل تحقق نيست، اما بعضي ها شعارش را مي دهند، راي هم مي آورند اجرايش هم مي كنند كوتاه هم نمي آيند خجالت هم نمي كشند!!!!!؟؟؟

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:فرهنگ لغات مدرن!(اقتصادي),
  • واردات نیم میلیارد دلار خودروی سواری

     در هفت ماهه اول امسال 23 هزار و 321 دستگاه خودروی سواری به ارزش 521 میلیون دلار وارد کشور شد.


    به گزارش مهر، واردات خودرو سواری در هفت ماهه اول امسال در حالی به 23 هزار و 321 دستگاه به ارزش 521 میلیون دلار رسید که این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال 90 ( 20 هزار و 574 دستگاه به ارزش بیش از 434 دلار) از لحاظ ارزشی بیش از  20 درصد و از حیث تعداد بیش از 13 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    از 23 هزار و 321 دستگاه  خودروی سواری واردشده به کشور در هفت ماهه اول امسال، 12هزار و 157 دستگاه به ارزش 317 میلیون و 853 هزار دلار از مبدا امارات متحده عربی، 7 هزار و 342 دستگاه به ارزش 124 میلیون و 695 هزار  دلار از مبدا جمهوری کره، 913 دستگاه به ارزش 10 میلیون و 655 هزار دلار از مبدا چین و 2 هزار و 909 دستگاه به ارزش 68 میلیون و 208 هزار دلار از مبدا سایر کشورها بوده است.

    در همین حال، میانگین قیمت هر خودروی سواری در هفت ماهه اول امسال بیش از 22 هزار و 358 دلار ( نزدیک به 3.84 برابر هر خودروی سواری صادراتی) بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با افزایش 6.06 درصدی مواجه شده است.

    در حالی گمرک ایران میانگین قیمت هر خودروی وارداتی در نیمه اول امسال را بیش از  22 هزار دلار اعلام کرده است که همین خودروها در نمایندگی‌های مجاز در ایران از 40 تا 640 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:,
  • نرخ‌های جدید مسیرهای پروازی

     با توجه به اعمال افزایش 60 تا 70 درصدی نرخ بلیت پروازهای داخلی از امروز 16 آبان ماه برخی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌های جدید مسیرهای پروازی خود را اعلام کردند.

    به گزارش ایسنا، بر اساس این گزارش پایین‌ترین قیمت بلیت 50 هزار تومان و و بالاترین نرخ 204 هزار و 500 تومان است.

     

     

    * نرخ پروازهای تهران به نقاط دیگر کشور:

     
    به ادامه مطلب توجه فرمایید...

     

     

    .: ادامه مطلب :.
  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:نرخ‌های جدید مسیرهای پروازی,
  • سرو مشروبات الکلی در رستوران های شمال تهران

     چندی پیش برخی از منابع خبری از سرو مشروبات الکلی و آبجو در برخی از رستوران‌ها و کافه‌های بالای شهر تهران به صورت خصوصی برای میهمانان خود خبر داده بودند…

     

     

    چندی است که برخی از رستوران های شمال شهر تهران در تراکت ها و تبلیغات شهری خود تصاویری از مشروبات الکلی و آبجو را در کنار غذاهای خود قرار می دهند. بنابر این گزارش این رستوران های که معمولا غذاهای ملیت های دیگر را سرو می نمایند و چند ملیتی می باشند با انتشار و توزیع تراکت ها و پوستر های تبلیغاتی خود عملاً در حال ترویج و تبلیغ استفاده از مارک های مختلف مشروبات الکلی در سطح هعمومی جامعه می باشند.
    به گزارش پایگاه ۵۹۸، چندی است که برخی از رستوران‌های شمال شهر تهران در تراکت‌ها و تبلیغات شهری خود تصاویری از مشروبات الکلی را در کنار غذاهای خود قرار می‌دهند. 

     

    بنابر این گزارش این رستوران‌های که معمولا غذاهای ملیت‌های دیگر را نیز سرو می‌نمایند با انتشار و توزیع تراکت‌ها و پوستر های تبلیغاتی خود عملاً در حال ترویج و تبلیغ برای مارک‌های مشهور مشروبات الکلی می‌باشند.

    همچنین چندی پیش برخی از منابع خبری از سرو مشروبات الکلی و آبجو در برخی از رستوران‌ها و کافه‌های بالای شهر تهران به صورت خصوصی برای میهمانان خود خبر داده بودند.

    امروزه مصرف مشروبات الکلی در جوامع مختلف به یک معضل تبدیل شده است که با توجه به تلاش های غرب برای ترویج  و تبلیغ مشروبات الکلی در کشورهای اسلامی نیازمند عزم بالای مسئولان در مبارزه با این امر می‌باشیم.


    http://mortezabojari.loxblog.com/

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:,
  • 8 ثروتمند ایران بشناسید

     این مرد همیشه در اتاقی کوچکی می‌نشیند که در طبقه همکف پاساژ قرار گرفته است

    غول گردشگری ایران: حسین ثابت

    http://mortezabojari.loxblog.ir/cat/40/0/%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C.htm

    حسین ثابت بکتاش متولد ۱۳۱۳ در مشهد است. از عناوین او، کارآفرین ثروتمند ایرانی، دلال فرش، و صاحب گروه هتل‌های ثابت را گفته‌اند.

    ثابت تا پنج سال قبل در جزایر قناری ۵ هتل (۵ هزار تخت) داشته و در ایران نیز هتل بزرگ داریوش را به سبک تخت جمشید در کیش ساخته است.

    وی، غیر از این هتل، چهار هتل دیگر نیز در کیش دارد و شرکت تجارت بین‌المللی ثابت و مجموعه پارک دلفین‌های کیش (دلفیناریوم و باغ پرندگان با مساحت بیش از ۶۵ هکتار) متعلق به اوست.

    او کلنگ سرمایه گذاری هتل ۷ ستاره کوروش را نیز در جزیره کیش بر زمین زده که سیستم‌های آن با انرژی خورشیدی کار می‌کند (به عنوان نخستین هتل سبز ایران) و ۵۰۰ اتاق خواهد داشت.

    سوئیت‌های هتل داریوش او در زمان‌های عادی سال هر شب ۴۰۰ هزار تومان و در ایام عید نوروز و… تا ۷۰۰ – ۸۰۰ هزار تومان هر شب اجاره داده می‌شود.

    حسین ثابت چند هتل نیز در جزایر قناری اسپانیا تاسیس کرده و هم‌اکنون نیز بزرگترین شرکت هتل‌داری اسپانیا را صاحب است و خود او نیز در یکی از دو جزیره اختصاصی خود در اسپانیا زندگی می‌کند.

    در خرداد ۸۷ رئیس سازمان میراث فرهنگی از فروش هتل‌های لاله تهران، یزد و سرعین با قیمتی معادل ۱۲۰۰ میلیارد ریال خبر داد. اسفندیار رحیم مشایی در مورد خریدار این خرید بزرگ گفته بود: «خریدار این هتل‌ها یکی از سهامداران این مجموعه است که دارای سوابق درخشان و موثری در صنعت گردشگری و هتل داری در داخل و خارج از کشور است.» این خریدار همان ثابت بود.


    غول فولادی: محمد جابریان

    http://mortezabojari.loxblog.ir/cat/40/0/%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C.htm

    محمد جابریان مدیرعامل مجتمع فولاد آرین سهند خریدار بلوک فولاد خوزستان بود که حتی افزایش ۸۷ درصدی قیمت عرضه نسبت به قیمت پایه نیز او را از دور رقابت خارج نکرد و سرانجام با اضافه کردن یک ریال سهامدار عمده فولاد خوزستان شد. او به همراه شش برادرش حدود سه دهه است که در بازار فولاد فعالیت می‌کنند. ارزش سهامی که تنها در این معامله خرید ۱۳۶۰ میلیارد تومان بود که حتما تمام ثروت این مرد نبوده است. جابریان که «بچه کف بازار» است، درحال حاضر یک کارخانه فولاد دارد ودربازار آهن تهران یکی از سرشناس‌ترین‌هاست. یک نفر جدی یا شوخی گفته بود حاضر است سرقفلی موبایل جابریان را ۱۰۰میلیون تومان بخرد. فکرش رابکنید او با این خط موبایل چه می‌کند.

    غول بازار پول: محمد صدر هاشمی‌نژادhttp://mortezabojari.loxblog.ir/cat/40/0/%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C.htm

    از مؤسسان اولین بانک خصوصی کشور و رئیس هیأت مدیره بانک اقتصاد نوین، مدیر عامل شرکت توانمند ساختمانی استراتوس، کسی نمی‌داند او چقدر ثروت دارد، اما در زمینه ساختمان‌سازی و بازرگانی از بزرگان به شمار می‌رود.

    محمد صدر هاشمی‌نژاد سال گذشته در یکی از نشست‌های هیات نمایندگان اتاق تهران، زمانی که فرهاد فزونی یکی از اعضای هیأت نمایندگان این اتاق با حرارت به انتشار نامش در فهرست ۳۰میلیاردر اعتراض می‌کرد، اعضای هیات نمایندگان را خطاب قرارداد و گفت: «بیش از این گزارش مواظب جریانی باشید که چندین قرن است در ایران ریشه دارد و مدام چنگ می‌زند، ربطی هم به این دولت و دولتهای قبل ندارد>>.


    غول صادرات: اسدالله عسگر اولادی

    http://mortezabojari.loxblog.ir/cat/40/0/%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C.htm

    اسدالله عسگر اولادی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین است و وضعیت واردات ایران از چین هم معلوم است.

    وی از یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار گله کرده بود که چرا از او با عنوان «حاجی ترانسفر» نام برده‌اند. عسگراولادی اهل تهران است و چه کسی است که او را نشناسد.

    براساس روایتی معتبر و مستند پیرمرد خوش‌قلب در جریان نگرانی بخش خصوصی از واگذاری نمایشگاه بین‌المللی تهران با آن وسعت در آن نقطه اعیان‌نشین تهران در جمع هیات نمایندگان اتاق چنین گفته بود: «جناب رئیس (آل اسحاق) اگر اجازه می‌دهید، بنده به عنوان یک کاسب جزء همین حالا چک خرید نمایشگاه را بکشم>>.

    از اعضای به نام مؤتلفه، رئیس اتاق مشترک ایران و چین، دارنده شرکت بزرگ «حساس» که در عرصه صادرات خشکبار و به خصوص پسته ایران در سطح جهان صاحب نام است. تابستان سال گذشته هم گفته شد دو بانک چینی را خریده، البته بعدا متذکر شد که کل بانکها را نخریده، بلکه سهام آنها را خریداری کرده است. چندین سال قبل، مجله آمریکایی فوربس که یک نشریه معتبر اقتصادی و مالی است و همواره وضع مالی شرکتهای بزرگ و افراد ثروتمند جهان را دنبال و در باره آنها گزارش تهیه می‌کند دارایی‌های او را به تخمین یکی از بانکداران ایرانی چهارصد میلیون دلار برآورد کرده بود. والبته فراموش نباید کرد که در یکی از همایشهای صادراتی، یک نفر گفت آقای عسگراولادی ۱۳۰میلیون صادرات دارد که او تکذیب کرد وگفت: «به ۱۰۰میلیون دلار نمی‌رسد>>.


    غول تکنولوژی: علاءالدین

    http://mortezabojari.loxblog.ir/cat/40/0/%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C.htm

    امکان ندارد موبایل داشته باشید و نام علاءالدین را نشنیده باشید. صاحب پاساژ علاءالدین مردی است به همین نام. همان پاساژ سرخ رنگ حافظ – جمهوری که در کنار ساختمان سازمان بورس واقع شده است.

    سرمایه حاجی علاءالدین مشخص نیست. این مرد همیشه در اتاقی کوچکی می‌نشیند که در طبقه همکف پاساژ قرار گرفته است. ظاهر مغازه چیز خاصی ندارد و رنگ و رو رفته هم هست، اما از پله‌های آهنی باریک انتهای مغازه که بالا بروید، حاجی، بزرگ بازار موبایل جمهوری، آنجا نشسته. سرمایه‌دار بازار موبایل جمهوری در دفتری با سقفى کوتاه، عرضى کم و طولى حدود ۲ تا ۲.۵ متر می‌نشیند.


    غول ورزش: حسین هدایتی

    http://mortezabojari.loxblog.ir/cat/40/0/%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C.htm

    محمدرضا هدایتی ۴۵ ساله و متولد تهران از محله دولاب است. مالک صنایع استیل آذین، مالک کارخانه‌های فولادسازی و ورق، دارنده بزرگترین شرکت پرورش میگوی ایران، برج‌ساز در دبی و دارای ملک و املاک در حاشیه خلیج فارس، مالک زمین‌های کشاورزی، سهامدار بازار مبل ایران، رئیس شرکتهای تجاری در ایران و خاورمیانه و چندین و چند فعالیت تجاری دیگر، عناوینی است که به حسین هدایتی نسبت می‌دهند.

    خودش می‌گوید: «۲۲ سال است در کارخانه داری، کشاورزی و ساختمان سازی فعالیت می‌کنم. یک بچه مسلمانم که وجوهات خود را می‌پردازم و یک ریال هم بدهی بیمه‌ای و مالیاتی ندارم>>.

    عابر بانک پرسپولیسی‌ها (لقب هدایتی) حاضر است ۲۰ میلیارد تومان برای تصاحب این تیم و پر طرفدار بدهد، اما هنوز بحث خصوصی سازی در ورزش ما آنچنان جدی نشده که کسی به پیشنهاد اغوا کننده حسین هدایتی توجه کند.


    غول بازار مبل: علی انصاری

    http://mortezabojari.loxblog.ir/cat/40/0/%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C.htm

    محله و خانه قدیمی‌اش در مهرآباد جنوبی، ۲۰ متری زاهدی (شمشیری فعلی) و دقیقاً روبه روی مسجد امام جعفر صادق بود اما حالا دیگر آنجا نیست و در شمال شهر تهران باید سراغش را گرفت.

    می‌گویند بخش کوچکی از اموال و دارایی‌های علی انصاری، بخش زیادی از زمین‌های یافت آباد است که الان بازار مبل ایران در آن بنا شده است. علی انصاری، اگرچه رئیس گروه سرمایه‌گذاری تات است و رئیس اتحادیه مبل سازان تهران، اما برای چهره شدن، ورود به عرصه فوتبال را انتخاب کرد. علی انصاری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری است، اما با حضور در هیات مدیره باشگاه استقلال تبدیل به چهره خبرساز شد و حالا او را با حسین هدایتی مالک باشگاه استیل آذین، مقایسه می‌کنند. مشکلات مالی استقلال تاحدودی به دست انصاری حل و فصل شد.

    غول نوکیا: احمد ابریشم چی

    http://mortezabojari.loxblog.ir/cat/40/0/%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C.htm

    احمد ابریشم چی، متولد سال ۱۳۱۷ قم از کسانی است که در واردات تلفن همراه و وسایل جانبی و دستگاههای مخابراتی یکی از چهرههای شاخص در ایران به شمار میرود. همه نام او را در کنار ایراتل، نوکیا میشناسند. روزنامه اعتماد ملی از او با عنوان پدرخوانده نوکیا در ایران یاد کرده بود. همان «الف.الف» که در تابستان داغ سال ۸۸ و همزمان با حاشیه‌های انتخابات، گزارشی در روزنامه اعتماد ملی درباره وی منتشر شد و در روزنامه کیهان هم چند باری به وی حمله شد. ابریشمچی در امور خیریه هم فعالیت‌هایی داشته است. از آن جمله می‌توان به پذیرایی از مهمانان در تمام طول سال در ویلاها و مهمانسراها در شمال و مشهد، اشاره کرد. همان چیزی که یکبار مورد نقد و حمله شدید روزنامه کیهان نسبت به او شد. کیهان معتقد بود میهمانان خاصی به ویلاهای او سر می‌زنند، از جمله برخی مقامات. در هفته اول اسفندماه سال ۸۵، و در جریان فرار شهرام جزایری، حسین شریعتمداری در یادداشتی به بررسی احتمال دست داشتن برخی از افراد در فرار شهرام جزایری می‌پردازد که به دلایلی از سوی برخی از افراد حمایت می‌شدند.

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:ثروتمندان,ایران,پولدارها,اقتصاد,اخبار,جالب,
  • اسامی 30 میلیاردر ایرانی

     در فهرست زیر، هرجا که دیدید، نام شرکت یا کارخانه ای آمده است، بدانید که در آن بنگاه اقتصادی، اشخاص زیادی کار می کنند و به واسطه تولید، چرخ اقتصاد خانواده شان می چرخد ؛ پس قابل احترام هستند.

    ایستگاه آخر: خیلی ها موفقیت را داشتن موقعیت شغلی مناسب و برخورداری از رفاه کامل می دانند ، اگرچه بسیاری ثروتمند بودن را به عنوان نوعی ارزش، شاید شبیه به موفقیت نمی دانند، اما در بسیاری از کشورهای دنیا چنین است. از همین راهروی فکری هم هست، که ثروتمند ترین مردان و زنان دنیا، آنجا که سامانه مالیاتی درستی هم وجود دارد، با افتخار سر خود را بالا می گیرند و از ثروت مشروعی می گویند که البته قانونمد و شفاف به دست آمده است و کم نیستند لیست های ثروتمند ترین افراد یک کشور یا جهان که در نشریات مطرح می شوند.

    در "ایران سال 1389 "اما ، موضوع مثل خیلی از مقولات دیگر متفاوت از دنیاست. در اینجا، پولدار بودن همان است که در «به کجا چنین شتابان؟» و «دارا و ندار» نشان داده می شود ؛ اگرچه این سریال محصول ماه های اخیر است، اما فیلمنامه آن در ذهن بسیاری از افراد جامعه ما از خیلی سال ها پیش نقش بسته است. سال هایی که گنج قارون ساخته شده بود.

    بر اساس این تفکر است که: «اولا پولدار ها خبیث هستند و هیچ راهی به جز بالا کشیدن حق فقرا نداشتند تا پولدار شوند. ثانیا، پولدارها معمولا امراضی نظیر سرطان خون (خاص مرفهان بی درد) دارند و اگر این را هم نداشته باشند، حتما از حرص پول سکته می کنند. بچه هایشان هم که اگر ایدز نداشته باشند(که این ایدز هم سوغات یک سفری خارجی و بی بندوباری است) حتما معتاد و الکلی هستند.»

    با این پاراگراف کوتاه، چه کسی حاضر می شود بگوید من ثروتمندترین ایرانی هستم؟ بهتر آنکه چیزی رو نشود. از طرف دیگر هم، خانواده 8 نفری که نان شب شان به زحمت در می آید، پای تلویزیون ال سی دی قسطی(وارد شده توسط یکی از آن ثروتمندان ایدزی) بنشینند ، وقتی که نوک پاهایشان به خاطر تنگی جا به هم می خورد، 500 تومان تخمه آفتابگردان بشکنند و به عاقبت ثروتمندان بدبخت نگاه کنند و خدا را هزار مرتبه شکر کنند که اگر پولدار نیستند و قسط خرید وسایل منزل و اجاره خانه و شهریه دانشگاه عقب افتاده و پول خرید گوشت ندارند و شیر یارانه ای گیرشان نمی آید و زیر کفششان هزار بار وصله شده، لااقل بچه هایشان ایدز ندارند، دست به قتل نمی زنند، از اعتیاد کمرشان نشکسته و...! 

    از بحث دور نشویم، به لطف سامانه های مالیاتی و مالی کشورمان ایران، دو دسته ثروتمند وجود دارند. دسته اول که همیشه هم بحث برانگیز بودند، رانتی هستند و زمین خوار و ... اینها را کسی نه می شناسد، نه دیده، نه حساب هایشان معلوم است. لااقل 5 سالی هم هست که اسمشان از نوک زبان، به بیان نرسیده و هنوز مردم منتظر شنیدن نامشان هستند و مدارک ثروت نامشروعشان.در ضمن وقتی نام شان از نوک زبان بزرگان به مقام بیان نرسیده، انتظار زیادی است که از قلم ما بچکد!

    پس اجازه بدهید سراغ دسته دوم برویم، همان ها که ثروتمند هستند، اما شناخته شده اند و به خاطر شناخته شده بودنشان، مالیات می دهند. مالیاتی که کوچه های شهرمان را با آن اسفالت می کنند، صدا و سیمای مان را با آن می چرخانند و... برای پیدا کردنشان باید کمی بگردیم.

    در فهرست زیر، هرجا که دیدید، نام شرکت یا کارخانه ای آمده است، بدانید که در آن بنگاه اقتصادی، اشخاص زیادی کار می کنند و به واسطه تولید، چرخ اقتصاد خانواده شان می چرخد ؛ پس قابل احترام هستند.
    فهرست اسامی را در ادامه مطلب توجه کنید...

    .: ادامه مطلب :.
  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:ثروت,پولدارها,ملیاردر,اخبار,دانستنیها,اقتصادی,
  • یکم بخندیم تو این اوضاع!!!

     

     

    دارم میرم مسافرت با مامان خداحافظی كردم بهش میگم آب نمیریزی پشت سرم؟ میگه حالا برو من سیفون رو برات میكشم!!!! :|

    من :|
    مامانم :
    D

    کل خانواده :))))))))))
    بابام : ایول بزن قدش =)))))
    داداشم : خدایا این شادی از ما
     نگیر

     

    پسرعمم 8 سالشه استتوس زده: کسی فرکانس جدید نشنال جئوگرافیک نداره؟
    من تا 15سالگی جلو پنکه صدای اورانگوتان درمیاوردم اطرافیانم تشویقم میکردن :|

     

    خدایا یعنی میشه یه روز یه کیبوردی اختراع بشه که خودش بفهمه کی باید فارسی تایپ کنه کی انگلیسی؟؟؟
    حروم شد نسلمون از بس به جاه گوگل زدیم لخخلمث !
    و به جای فیسبوک زدیم بشزثذخخن ..!

     

    با بابام تو یه ماشین بودیم، بعد دو نفر خارجی سوار شدن؛
    بابام رفت بپرسه: "اهل کجایین؟"
    خیلی با اعتماد به نفس با یه لحن سوالی گفت:
    MADE IN
    ?

     

    یه فولدر خیلی شخصی و خصوصی دارم توی لپتاپم، اسمشُ گذاشتم "غرب از نگاه استاد رحیم پور ازغدی" اینجوری دیگه فکر نکنم کسی بازش کنه :|

     

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:خنده,جوک,sms,پ نه پ,,
  • کم خنده

     

    کوتاه‌ترین جوک دنیا: "سایپا مطمئن"
     
    نمی‌دونم چرا هر وقت من کلید موفقیت رو پیدا می‌کنم یه نفر قفل رو عوض می‌کنه!!!!
     
     
    داداشم این همه به خودش زحمت داده پسرشو مدرسه غیرانتفاعی ثبت‌نام کرده حالا از برادرزاده‌م می‌پرسم دوس داری بزرگ شدی چه‌کاره شی؟ می‌گه فلافل‌فروش.
     
    رژیم داده در حد شعب ابی طالب! صبح یه خرما لیس می‌زنی؛ شب به همون خرمای صبح خیره می‌شی!
     
    دانش اگر در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس به دنبال ثریا خواهند رفت!
     
    قدرت بوگاتی ۱۰۰۱ اسب بخاره قدرت پراید ۶۳ الاغ بی‌‌بخار
     
    سال‌ها گذشت و گذشت و گذشت و ساندیس‌ها کماکان تولید شدند و تولیدکنندگان نوشتند از "اینجا" باز کنید و مردم همچنان از "آنجا" باز می‌کردند!
     
    اینی که می‌گن ؛حسنی به مکتب نمی‌رفت، وقتی می‌رفت، جمعه می‌رفت" منظور اینه که حسنی فراگیر پیام‌نور می‌خونده؟!
     
    مـــــوز کیلــو 4000 تــومـــان!!!!!!! فقط به میــمـون حســـودیمون نشــده بــود که شـــد
     
     
    یکی بود یکی نبود غیر از خدا هیچ‌کس نبود (دقت کنید، هیچ‌کس نبود) در آبادی کوچکی مردمی زندگی می‌کردند…
    حالا می‌فهم، ما با قصه خواب نمی‌رفتیم.
    همون اول هنگ می‌کردیم!!!
     
    طرح شناسایی و جمع‌آوری خانه‌های مجردی در راستای افزایش امنیت اجتماعی:
    - دیلینگ دیلینگ
    - کیه؟
    - منم منم مادرتــون
    – دروغ نگو مادر ما شهرستانه
    - مجردن… بگیرینشون!!!!!!
     
    یکی دیگه از دست‌آوردهای انقلاب این بود که ترمز‌دستی پیکان رو از کنار در راننده به بین صندلی راننده و شاگرد انتقال دادن


    یارو به زنش می‌گه اگه من بمیرم شوهر می‌کنی؟
    می‌گه آره.
    می‌گه دوستشم داری؟
    می‌گه آره.
    می‌گه واسش آبگوشتم درست می‌کنی؟
    می‌گه نه قورمه‌سبزی دوس داره

    کآشکی تآبستونآ به جآ گشت ارشآد، گشت بهدآشت بنآ می‌کردن هر کی بو می‌دآد می‌گرفتن


    اولین مساله‌ای که ذهن آدم رو در مواجهه با دمپایی خیس دستشویی درگیر
    می‌کنه اینه که آیا توش آب ریختن یا
    ...؟
     
    با توجه به سیر صعودی و پرشتاب قیمت لبنیات این روزها هر چه بیشتر گاو
    باشی، بهتر است !


    خانمه ۲۰۶ رو زده به تیر برق‌، ماشین نصف شده! به افسر می‌گه یعنی اشتباه
    از من بوده؟
    افسر: پـَـــ نــه پـَـــ علت حادثه خواب‌آلودگیِ تیر چراغ بوده!

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: جمعه 5 آبان 1391برچسب:,
  • فرق دیوانه و احمق

     

    خودرو مردی در هنگام رانندگی، درست جلوی حیاط یک تیمارستان پنچر شد و مجبورشد همانجا به تعویض لاستیک بپردازد.
    هنگامی که سرگرم این کار بود، ماشین دیگری به سرعت ازروی مهره های چرخ که در کنار ماشین بودند گذشت وآنها را به درون جوی آب
    انداخت و آب مهره ها را برد.
    مرد حیران مانده بود که چکار کند.

    تصمیم گرفت که ماشینش را همان جا رها کند و برای خرید مهره چرخ برود.

    در این حین، یکی از دیوانه ها که از پشت نرده های حیاط تیمارستان نظاره گر این ماجرا بود، او را صدا زد و گفت: از ٣ چرخ دیگر
    ماشین، از هرکدام یک مهره بازکن و این لاستیک را با ٣ مهره ببند و برو تا بهتعمیرگاه برسی.

    آن مرد اول توجهی به این حرف نکرد ولی بعد که با خودش فکر کرد دید راست می گوید و بهتر است همین کار را بکند.

    پس به راهنمایی او عمل کرد و لاستیک زاپاس را بست.
    هنگامی که خواست حرکت کند رو به آن دیوانه کرد و گفت: «خیلی فکر جالب و هوشمندانه ای داشتی.
    پس چرا توی تیمارستان انداختنت؟ دیوانه لبخندی زد و گفت: من اینجام چون دیوانه ام.
    ولی احمق که نیستم.

     

     

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: جمعه 5 آبان 1391برچسب:,
  • ژلوفن دارویی خطرناک!!!

    ژلوفن دارویی است جزء دسته داروهای ضد التهایی غیر کورتونی بوده که متاسفانه مصرف خودسرانه آن به شدت رواج پیدا کرده است
    دکتر احمد رهنمای چیت ساز نایب رئیس انجمن داروسازان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تعدادی از عوارض و مضرات این دارو را به شرح زیر عنوان نموده است
    آسیب به کبد: از آنجاییکه این دارو در کبد متابولیزه می شود تا قابلیت جذب داشته باشد بنابراین مصرف زیاد آن به کبد فشار می آورد و به آسیب میرساند
    آسیب به کلیه: دفع دارو از طریق کلیه صورت می گیرد و مصرف بیش از حد آن بر کلیه اثر می گذارد، چون دفع این دارو از طریق کلیه و به صورت ادرار است مبتلایان به ناراحتی های خیلی شدید کلیه نیز نباید از این دارو استفاده کنند همچنین کسانی که به ترکیبات آسپیرین حساسیت دارند
    آسیب به معده: افراد مبتلا داشته باشند نیز ژلوفن برایشان مضر است به طور کلی توصیه می شود تمامی داروها در سه ماهه اول بارداری استفاده نشود. مصرف این دارو باعث بروز اختلالات جنینی می شود
    خطرناک برای افراد مبتلا به آسم، فشار خون (حجم خونشان را بالا می برد)، زخم معده یا کوليت، ناراحتی های خونی مثل هموفیلی و افرادی که مشکلات انعقادی دارند
    افرادی که داروهای آنتی دیابتيك استفاده می کنند نباید ژلوفن بخورند چرا که ژلوفن باعث افزایش اثر ضد قند داروهایشان می شود و افت ناگهانی قند و به دنبال آن بروز شوک را به همراه دارد
    لطفا اطلاع رسانی کنید

     

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: جمعه 5 آبان 1391برچسب:ژلوفن,دارو,بیماری,بدن انسان,دانستنیها,,
  • پسرای امروز و به اصطلاح فشن!!

    http://mortezabojari.lxb.ir/cat/38/0/%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D8%AA%DB%8C.htm 

    .: ادامه مطلب :.
  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:,

  • mortezabojari

    mortezabojari

    mortezabojari

    http://mortezabojari.lxb.ir

    ایستگاه آخر

    از هیـچ کس به همـه کس تبـدیل شـوید ...

    ایستگاه آخر

    برای هر مشکلی دست کم دو راه حل وجود دارد ، سکوت و صبر و گذر زمان شاید زندگی آن جشنی نباشد که انتظارش را داشتی حال که به آن دعوت شده ای تا میتوانی زیبا برقص

    ایستگاه آخر